onsdag 17 december 2014

Outdoors Slush Combat

Nu har jag önskat torr och kall väderlek i mer än en månad. Om det bara var några minusgrader skulle inte varje promenad medföra automatisk helkroppsinpackning med lervälling. Och om det bara var några minusgrader skulle det gärna få komma gärna lite snö för ljusets skull.

I avvaktan på kyla och snö funderar jag faktiskt på att köpa en overall. Inte för att Oban bryr sig. Inte för att Oban lider det minsta av att bli blöt och smutsig. Utan för att jag inte orkar med att sanera honom och lägga en halvtimme i duschen efter varje långpromenad.

En overall kan jag bara slänga i tvättmaskinen tänker jag. Och ni hör ju på namnet, Outdoors Slush Combat, det låter som något som verkligen tar upp striden mot slasket.

Vad tror ni? Kan jag ha gummistövlar till? Sådana som afghanhundar har för att inte förstöra lockarna på benen..? :)

Och för er som undrar om jag är ironisk eller sarkastisk? För er som undrar om jag menar allvar eller skämtar? Jag vet faktiskt inte. Det enda jag vet är att jag längtar efter riktig vinter.


Bild Divinedog Shop - overall från Hurtta

2 kommentarer: