tisdag 22 mars 2016

Confession

Bekännelse och reflektion, apropå hur många det är som bloggar om ditt och datt: 

När jag levde det perfekta livet - enligt norm - hade jag uppenbarligen tid att blogga för att dela med mig av mitt perfekta liv med dagliga inlägg.

Varför tog jag mig tid, av mitt perfekta liv, och ägnade tid åt att blogga för att dela med mig, av mitt perfekta liv, istället för att njuta av det - perfekta livet?

Det är minst sagt relevant att fundera över... Särskilt i en ny tid, i ett mindre perfekt liv - enligt norm - där jag inte har tid till att blogga, svara på sms, Messenger, privata mail etc.

Jaja. Nu är det här ändå en hundblogg, så låt oss hålla oss till det och låta de mer filosofiska frågorna bero.

Sedan senast har det hänt massor - även på hundfronten. 

Vi har varit på en träning med ett vansinnigt bra och väldigt jaktligt upplägg, vilket både Oban och jag uppskattade. Det gav mig motivation, vilket i kombination med de numera ljusa kvällarna resulterade i att vi t o m tränade idag, med lika olika varianter av markeringar och dirigeringar mot dolda områden på kvällspromenaden. 

Fast framförallt - vi väntar på en valp och hoppas innerligt att Bean är dräktig. Se mer på http://www.artemissil.se/. Vi och vi förresten, Oban lär väl inte vara överförtjust av en valp till att börja med..

Här en bild av honom själv som valp:


2 kommentarer: