onsdag 1 maj 2013

Eukanuba Competition

På Eukanuba Competition idag tillsammans med Linnea och Scott. Skönt att vara utom tävlan och kunna observera och reflektera - samt bara njuta av ett väldigt professionellt arrangemang på fantastiska marker!


Vackra Kiplingeberg
Jill och Day på morgonsamlingen
Linnea och Scott på Mark Bettinsons ruta
Feedback efter slutfört arbete (nästan, Scott på ingång bakom stocken)
Bess i väntan på ruta 3
Fredrik instruerar Anna på ruta 3
Ärtan på ruta 3 - vansinnigt snygg linje och med is i magen av föraren. 20 p!
Fredrik och Linnea på ruta 3
Scott på ruta 3 "Matte vad ska jag göra när jag inte ser dig?" :)
Oban på ruta 4, dagens längsta väntan - men inte ens den var lång
Hungriga labbar, Jill och Day, på ruta 4
Linnea och Scott
Scott på ingång
Ruta 1, intressant dubbelmarkering på linje. Bra att träna på tydligen..
Dagens snyggaste (jajamän jag är jävig): Oban
I väntan på poäng. Marcus och Raven i förgrunden.

Mina lärdomar från dagen:

- Ta för sig mer ute på rutan (om inte domaren ger tydliga direktiv om placering och rörelse)
- Träna dubbelmarkering på linje med dolda kastare (bara fyra hundar på hela dagen som klarade av dummyn längst ut direkt, helt utan styrning eller utan att falla av in i skogsbrynet där kastare och skytt stod)
- Öva på dolda dirigeringar där hunden ska ta tecken/kommando även om föraren inte syns

Grattis Linnea till fina siffror på debuten i dessa sammanhang - det gjorde ni riktigt bra!!

1 kommentar:

  1. Tack så mycket för idag! Det var super att ha dig med. Som jag sa ute i skogen.. jag lånar lite bilder från dig som vanligt. Paparazzi! Kram

    SvaraRadera