torsdag 4 augusti 2016

Update - status bucket list

Zara påminde mig om att jag inte gjort någon uppdatering sedan i april..

Numera har jag massor av nytt att skriva om, men jag tänkte börja med en status på den bucket list jag gjorde i det sista inlägget.


  • Valp
    Yes, den föddes, den besiktigades och den levererades!
    Underverket heter Artemissil General i stamtavlan och Nevis till vardags. På lördag fyller han hela tolv veckor. Ni kommer garanterat få höra mer om honom framöver. Har till och med tagit fram kameran och börjat fota igen..!
  • Hus
    Yes, vi fick tillträde till en härlig gård i Sörmland från första maj och där har vi tillbringat sommaren. Härliga marker och naturen inpå knuten. Lite väl mycket natur när dovhjort, rådjur, vildsvin, räv och grävling utökats till även kungsörn, vilket känns lite nervöst med en valp.. Hursomhelst ett underbart ställe som ni också kommer få se i bild och läsa mer om framåt.
  • Träning
    Well. För egen del kan jag konstatera + 9 kg på vågen sedan förra sommaren. Inte helt märkligt efter hösten/vintern/våren där vi gått till och från bilen samt till en lyktstolpe, till skillnad från tidigare någon mil eller så per dag. För Obans del har vi ändå kommit igång hyfsat. På WT:et jag nämnde i senaste inlägget (Lidingö WT) placerade vi oss på en 3:e plats i hård konkurrens och under sommaren har vi hållit igång någorlunda. Allt annat är svårt med de fantastiska marker vi förfogar över med både ängar, skog, otrolig och bitvis även kuperad terräng samt vatten. Vi har lite tankar och utmaningar inför hösten, återkommer om det .

Första bästa bild från mobilen, men fler bilder och inlägg följer. Stay tuned. Nu börjar vi om - med Oban - och med en valp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar