torsdag 29 januari 2015

Bortskänkes på Blocket!?

Idag är han ganska billig den där svenska och norska jaktchampionen och nordiska mästaren.

Kvalar faktiskt nästan in under Bortskänkes på Blocket, även fast han gör sitt bästa för att charma mig just nu, bär runt på sin kanin här hemma och kråmar sig vid mina fötter under köksbordet.

Händelsen? Ja, gissa... 

Konsekvensen? Promenader i koppel alternativt lös under kontroll med en radie på max 15 meter från mig.

Orsaken? Helt och hållet mitt fel. Jag borde stävjat det där beteendet för länge sedan. Två månaders träningsuppehåll har inte gjort saken bättre. Avståndet till mig har blivit större, nonchalansen total och åtlydnaden extremt selektiv - faktiskt oftast först efter "ska bara" a' la den berömda Alfons..

Nu blir det ordning och reda i livet i allmänhet och på promenader i synnerhet. #nolltolerans


Så här söt var han en gång i tiden, närmare bestämt sommaren 2010:






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar