onsdag 28 januari 2015

När ska vi åka längd?

Jag som precis känt ett sug efter att plocka fram längdskidorna. Nu regnar det.

Och jag vill inte, verkligen inte alls, vara gnällig och bitter - men med lite minusgrader på det här kommer det bli total hockeyrink utomhus. Så, kan jag be att få beställa lite snö, kyla och riktig vinter. I februari åtminstone..!

I väntan på vintern fokuserar jag på jobb och har dessutom tagit tag i en del måsten och borden på det personliga planet. Från att köpa TV till att prova på sådana där exfolierande sockor för fötterna. Spännande värre, eller hur..?!

På temat spännande har jag haft två enormt givande samtal och möten på just det personliga planet den senaste veckan. Visst har jag sagt att jag är tacksam över livet och det jag lärt - och hela tiden lär - mig? 

Oban då? Jodå, han är vaktmästare i gruppen på dagis och gör tydligen sitt bästa för att skola in den där trotsiga Beaglen.. :) Annars är han nog rätt träningssugen. Nu är det slut på pannkakor och dags att lägga in uppbyggnad av kondition och fysik - samt ta tag i träningen. Vi vet vad som behövs.. Nu gäller det att hitta balansen mellan omedelbar åtlydnad och förtroende för uppgiften, utan att det slår över i frågande eller självständighet åt endera hållet.


Hittade en bild på körsbärskvistar som jag tog våren 2013 som får duga i avsaknad av vinter:






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar