lördag 7 mars 2015

Helg!

Vilken skön inledning på helgen!

Kanske inte av det mer glamourösa slaget, men det fanns inte ork till det efter en intensiv vecka. Tjejerna skulle förvisso på after work bara fem minuter hemifrån och det var lockande. Fast lätt vimmelkantig i bilen på väg hem från dagis bestämde jag mig för att ta en soft kväll hemma (jag vet hur det brukar sluta med de där tjejerna, sist de var hemma hos mig för några veckor sedan kom vi i säng vid 01:30 - en onsdag..) :)

Hämtade Oban och hann med en tur i de sista strålarna från eftermiddagssolen (ibland tar den bilder med bra skärpa den där mobilen..):

 
 
Det är fortfarande strikta koppelpromenader som gäller för vår del. Fysion på dagis var väldigt tydlig med att jag inte får sätta igång honom själv, utan att de ska börja med att bygga upp honom i poolen med simning. Jaha. Lydig elev som jag är värmde vi upp ca 10 minuter i koppel, sedan fick han faktiskt skrota runt lite i skogen. Bara på 10-15 meters radie från mig och bara i skritt och trav. Han förstod inte riktigt om han skulle gå "nära" eller gå "fot" eller vara "fri", men emellanåt fick han till en bra och lugn rytm.

Väl hemma gjorde jag världens ryck: körde två tvättmaskiner, dammsög, torkade golvet, tömde diskmaskinen, vattnade blommor och sedan landade jag i soffan med avocado, skagenröra och ett glas vitt.

Idag har vi hunnit med en längre promenad på morgonen och mitt på dagen. Däremellan ägnade jag tiden åt lite shopping och har nu bunkrat, bl a med böcker, inför kommande operation.

Sedan fortsatte jag med rycket här hemma och skiftade från vinter till vår. Bort med bruna fårfällar och kuddar samt murriga mattor. Fram med ljusa färger i grått, beige och marint - fulländat (!) med en vit hortensia på köksbordet. Kanske lite tidigt, de där murriga mattorna har varit väldigt förlåtande och praktiskt med en labrador så här i slasktider. Men, jag kände att det var dags och vet inte hur rörlig jag kommer vara nästa helg så nu gjorde jag det, tidigt eller ej. Bilder kommer kanske imorgon i dagsljus. Det här är ju inte så mycket av en hundblogg för stunden. Om ni inte väldigt gärna vill att jag beskriver våra koppelpromenader i detalj..? :)

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar