måndag 26 augusti 2013

Ny vecka. Nya tag.

Hemma efter ett par härliga dagar med totalt 15 timmars vandring i vår underbara fjällvärld. Lätt mörbultad i hela kroppen.. Har passat på att köra linjetag över stockar, stigar, bäckar och berg. Nyttigt!

Den här veckan har vi två jakter inbokade på nya marker och med nya människor, vilket ska bli trevligt!

Har funderat över lämpligt upplägg inför helgen och tror att det lutar åt följande:
  • Måndag: Dubbelmarkeringar
  • Tisdag: Andjakt
  • Onsdag: Andjakt
  • Torsdag: Linjetag och tecken
  • Fredag: Linjetag och närsök
  • Lördag: Vila

Inget nytt från Labradorklubben än. Återkommer i ärendet om och när de hör av sig..

2 kommentarer:

  1. Jösses vad du tränar! Att du orkar ;)

    Jag tränade mycket förr, men nu när Pejla blev så konstig i våras så har jag haft svårt att ta mig i kragen, även med Braith. Han behöver ju komma ut mycket, sitta och titta men det blir aldrig av.
    Jag själv hatar att vara passiv, urk :P

    Tydligen har jag börjat fått käka upp detta. Braith var pesten själv härom
    dagen när vi hjälpa Lena och Pirat.. Urk

    Vad gäller Pejla, så är jag lite rädd att sätta igång henne helt igen, att hon ska paja. Vi vet ju inte vad det var/är än..

    Efter första andjakten kan jag slappna av igen tror jag, eller lägga ner henne.. hehe..

    Fredag känns alltså som dagen då jag får veta hur det står till med henne.

    SvaraRadera
  2. Well. Känner att jag behöver dels reparera (efter jakterna) samt repetera (en del moment känns som färskvara). Fast med lite mer erfarenhet och rutin kanske jag får bättre känsla av vad Oban kan och vad vi behöver trimma kontinuerligt. Nu vågar jag inte chansa. Du får avvakta fredagen (jag håller tummarna), sedan får vi styra upp en träning tillsammans!

    SvaraRadera