tisdag 20 november 2012

Gott och blandat

Otroligt inspirerande nätverksträff med LedareITiden idag! Baksidan av myntet var att jag låg efter i inboxen efter en dag Out of Office. Närmare bestämt 146 mail efter.. Gjorde ett ryck vid hemkomst och sedan åkte vi till Lidingö BK och mötte upp Cilla och Rasmus.

Började med platsläggning. Fortsatte med en kombination av olika lydnads- och rallylydnadsmoment. Fast både Oban och jag var mest sugna på avslutningen: agilitybanan. Samma härliga fart och glädje idag som senast. Vi utökade med att träna på A:et och bordet samt körde igenom slalom några extra gånger. Inte riktigt självständiga ingångar än, men tempot och precisionen har blivit bättre. Och det är kul, vilket är viktigast.

Oban har simmat idag och redan efter två dagar av lite mer strikt kosthållning tycker jag att midjan har återkommit. Vi får se om vi får godkänt på söndag :o). Klippt svansen har jag gjort också, så nu ser han inte ut som en schäfer längre. Fast det blev inte lika snitsigt och snyggt som när de som kan trim på hunddagis har fixat den..


Vet inte ens vad det var för väder idag, för jag vistades inomhus de timmar det var ljust ute (och har dåligt närminne). Men höst är det och det är det på bilden också. Den togs senast när vi var ute på Munsö för några (tre?) veckor sedan. #förvirringenärhög


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar