fredag 2 november 2012

Om alla hundar var som harar

Ja, det vore väl något?

Kan inte säga om det är av lydnad (önskar det) eller om det är för att Oban vet att han inte hinner i kapp dem. Men, om (när) jag kallar in efter att han ha råkat stöta upp en hare, så vänder han och kommer in direkt. Tänk om det satt lika fint vid hundmöten! Där fungerar det ibland. Och ibland inte.. Så sådana situationer undviker jag helst. På promenaden runt sjöarna nu ikväll stötte han upp fyra harar och kom in lika fint alla fyra gånger. Någon hund mötte vi inte, så jag fick inte tillfälle att prova.

Nu en lugn fredagskväll. Husse är på Sturehof och själv ska jag på valparnas FART-test på Sörmlands Hundskola imorgon.

Och för er som undrar: igår pallrade jag mig i väg till gymet (minsann) medan Oban och husse sprang 5 kilometer i Ursvik. Så det går ingen nöd på oss, men det är alldeles för mycket på jobbet just nu för att hinna med annat än jobba, äta (ganska mycket), träna (litegrann) och sova. Inte så populär här hemma..

Här en bild från vårt FART-test för nästan exakt ett år sedan, 2012-11-12. Obans moster Lira:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar