lördag 24 november 2012

Trist torsdag

Lagom matt, igår fredag, efter en intensiv vecka på jobbet (fortfarande budget) och en incident på Balance i torsdagskväll.

Cilla och jag hade varit på gymmet och när vi kom upp till omklädningsrummen hittade jag inte mitt skåp. Kunde inte se mitt lås någonstans och ställde frågan högt. Då berättar en tjej bredvid att flera lås har blivit uppklippta och skåpen tömda samt hänvisade till receptionen. Där möttes jag av flera andra i samma situation.

Min väska hade de hittat i en sopkorg på damtoaletten men plånbok, mobil, nycklar - och ringar - var borta. Mest av allt är jag trött på mig själv att jag lämnade ringarna i skåpet, men vi skulle köra ryck och stöt med skivstång och då går det inte att ha ringarna på sig, så..

Balance ställde upp och var väldigt tillmötesgående. Cilla likaså. Och framförallt Mattias som kom in och hämtade mig. Utan mobil och kort/kontanter är det svårt att ens förflytta sig..

Kvällen ägnades åt att spärra kort, lägga bedrägerispärrar hos de stora kreditbolagen, skicka in en polisanmälan och göra en skadeanmälan hos försäkringsbolaget. Och byta lås. Tydligen vanligt förekommande att de säljer namn/adress tillsammans med nycklar vilket är lite obehagligt..

Allt är materiella ting och det kommer säkert lösa sig, men det känns olustigt att någon, obetänksam människa som är beredd att köpa stöldgods, kommer gå runt med mina ringar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar