torsdag 31 januari 2013

Repetition

Det kanske inte är så dumt att bo i förorten trots allt. Allt som oftast, senast i söndags på Wijk, drömmer jag om en gård på den sörmländska landsbygden med öppna kuperade hagmarker, ideala för träning, direkt utanför dörren. Men förutom påverkan på jobb, umgänge etc. (allt i livet är ju inte hundträning) inser jag att det är väldigt mörkt så här års ute på landsbygden. Medan vi i förorten har det ganska bra med belysning överallt. Framförallt den här årstiden när vi inte direkt stör picnicsällskap och andra i parkerna.

Repetition på gårdagens träning. Droppade dolt, gick en bit, stoppade Oban, gick ytterligare en bit själv, kastade en störning mellan oss och skickade på "UT". Vilket satt helt klockrent! Fortsatte ned till området på bilden. Hade droppat dolt i slänten upp mot ljusinstallationen. Droppade sedan synligt i de röda figurerna dit jag skickade på närsök. Efter en första apport skickade jag igen. Lade ned honom på närsök en stund. Blåste stopp och skickade "UT", vilket gick utmärkt! Inte exakt rätt i linje, men han gick ut i bra fart utan att jaga, fick vittring och föll av rätt. Duktiga hund!

Fortsatte bort till samma plats där jag körde linjetag mot dolt målområde bakom kulle igår och gjorde likadant fast idag med dolda dropp. Ingen tvekan alls, så nu får jag nog byta till nya platser.

Klar med jobb för kvällen. Imorgon dags för vaccination!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar