tisdag 8 januari 2013

Valpdax!

Tiden har verkligen rusat förbi! Först jäkt och hets inför jul. Sedan jul-, nyår- och trettondagshelg fullspäckad med sociala aktiviteter. Och nu äntligen lite vanlig vardag.

Faktum är att de senaste veckorna (månaderna?) har gått så fort att det snart är dags för valpning! Första nedkomsten är beräknad till redan om tre - fyra veckor!

Jag har haft kontakt med alla uppfödarna och magarna verkar växa som de ska. Nu håller vi tummarna för friska valpar och engagerade valpköpare.


Läs mer om kombinationerna på respektive hemsida och kontakta dem vid intresse:

Jade, kennel Searover

Sushi, kennel Huntrets

Okee, kennel Zetastar


För vem kan motstå en sådan här sötnos, här Gul Fetknopp "Frans" i Obans första kull med Huntrets Nefertiti "Helga"?:




3 kommentarer:

  1. Spännande! Ska du själv ha en valp?
    Hittade din blogg när jag googlade runt. Har själv en Searover tik :)

    Med vänlig hälsning, Zara

    SvaraRadera
  2. Hej Zara, kul att du kommenterar! Tror att vi sågs på Searoverträffen och tror t o m att det finns en bild just på din tik från den helgen :)

    Ursäkta långsamt svar, men det har inte gått att svara via mobilen och jag har inte bloggat via datorn på länge.

    Nej, ingen valp än. Men gärna längre fram! Vill bli klar med ÖKL först så att det finns tid att lägga på en valp och unghund.

    Tyvärr har Jade visat sig vara tom, men de andra tikarna är dräktiga.

    Mvh Jenny

    SvaraRadera
  3. Aha! Jag har så dålig koll! S.Pims Pejla heter min tjej! Jag bloggar också, sparsamt men ibland så lägger jag ut nåt. Apport.blogg.se om du vill kika :)


    Ja jag läste Lena skrev att Jade gick tom. Trist! Hoppas att det tog sig och går bra för dom andra!

    Jag hade också tänkt vänta ett tag med en ny valp, men aja.. Om 2veckor kommer en grabb från meadowlark hem till oss! Så det kan bli =p

    SvaraRadera