lördag 19 september 2015

Att se ut som ett mumintroll med påssjuka

Det blev ingen andjakt, tweed och trevligt sällskap för Oban och mig idag.


Istället landade jag på operationsbordet igår morse. Ett relativt enkelt ingrepp hos tandläkaren i torsdags kväll, där en tand skulle avlägsnas för att sätta ytterligare ett implantat, slutade med punkterad bihåla och risk för att delar av tandens rötter skulle vandra upp i bihålan.


Fick, som tur var (då det i ärlighetens namn var lite obehagligt med ett öppet hål från munnen upp till bihålan, där det blåste luft när jag andades ut och som gjorde att jag inte kunde äta eller dricka) en tid på bästa Karlakliniken i går morse. En erfaren, skicklig och väldigt pedagogisk kirurg tog emot och en timme senare var rotdelar avlägsnade och bihålan ihoplappad med tio stygn. Nu får jag inte nysa eller snyta mig. Och ser ut som ett mumintroll med påssjuka. Tydligen föreligger stor risk för att det blir blått, grönt och lila också för kirurgen lade stor vikt vid att prata om foundation och smink...


Jaja. Ingen jakt. Men vi har annat att göra. De nya handtagen har kommit och därtill borde jag göra ett ryck och växla från sommar- till höst- och vinterkläder i garderoberna. Det är väl säsong för det snart? Och så har jag spelat på tillsammans.atg.se. Stora summor i potten idag och några på jobbet har ett lag. Litar på dem och att vi kan fira på måndag :)


Trevlig helg!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar