tisdag 29 september 2015

Att ta sig i kragen..


Vad härligt det är med människor i sin omgivning som ställer upp och står till sitt förfogande när det behövs!

Jörgen och jag är uppvuxna i samma hoods och har haft sporadisk kontakt genom att vi jobbar i samma bransch och har ett gemensamt intresse i jakten. Fast vi har inte setts sedan två bröllop, två barn och en skilsmässa. Ikväll ställde han upp som coach och instruktör på skjutbanan. Otroligt värdefullt och uppskattat! Tack!

Ni som har koll på mig på FB har ju sett att jag svängt förbi skjutbanan vid några tillfällen sedan jag blev invald som medlem i juni. Först för att konstatera att det var stängt hela juli. Sedan för att inse att det bara går att skjuta med Klass-1 vapen tisdagar och lördagar och då nytt besök en tisdag eller lördag för att vända till följd av för långa köer.

Nu när älgjaktspremiären är avklarad sedan några veckor var det lite lugnare på banan och således dags att ta tag i min egen krage.

Vilket behövs. Nu var det förvisso ett nytt vapen, men hur jag klarade av att skjuta upp på högviltsprovet för Jägarexamen, stående och på rörligt mål, utan träning är något att fundera över. Men det var väl ungdomlig trots och avsaknad av analys, tankar och psykologi.. Liksom i golf, vilket jag börjat och slutat med tre gånger, känns det som att det är hjärnan som ställer till det.

Hursomhelst fick jag blodad tand. Igen. Det här ska jag nöta vidare på - och nu vet jag hur det fungerar på inskjutningsbana, älgbana etc. Och om jag skaffar en 22:a kan jag dessutom åka dit vilken kväll som helst och bara övningskjuta på rörliga mål.

Så - om jag inte hade annat med jobb, hundträning, tandborstning (på hund) osv. skulle jag kunna ägna fritiden åt det här. Kul!

Som ni ser efter första fyra skotten (80 meter) finns det en del att träna på - och då ska
tilläggas att jag eventuellt bytte tavla och sköt på den bredvid enligt
grabbarna i båset vid sidan av mig... Jag kollade liksom inte tavlenummer i siktet,
utan var nöjd med att sikta en tavla.. Jaja, mål som mål... Ibland är det bra att vara tjej - och blondj..
#nybörjare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar