tisdag 15 september 2015

Att vara lite mer fåfäng

Ja... Av bilden kan vi konstatera att jag kanske borde vara lite mer fåfäng. Även på hundträning. Det ser ju faktiskt inte klokt ut att ha någon slags blandning av löpartights, tjock tröja, bylsig väst (kallt som tusan i vinden igår), träningsväst, pannband - och ett par knallvita gympadojor. Till mitt försvar vad gäller det sista så har jag lyckats blöta ned - och behöva tvätta - två andra par bara den här veckan, så det var dessa införskaffade i HongKong och oanvända fram till förra veckan (just för att de är väldigt vita..) som fick rycka in.

Bilden är från träningen med Zara igår. På lördag får vi styra upp klädseln och klä oss för andjakt i tweed och andra tillbehör istället. Får väl be att bli fotad då istället... :P

Idag tog vi en härlig sväng med finaste Annika i skogarna runt Kanaanbadet. Skönt att komma ut i friska luften och få ventilera högt och lågt. Ingen träning med andra ord - men jag håller löftet och bloggar åtminstone.. Visst är jag duktig! :o)

Har dessutom hanterat strykningar till Stjärnhov (tänker inte lotta förrän till helgen, då det brukar komma strykningar tätt inpå - så ni som har anmält kan med fördel hålla koll) och öppnat A-provet 11/10 - så nu kan ni anmäla. 

Imorgon ska vi träffa en av Obans avkommor och träna lite NKL-upplägg. Minsann.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar