måndag 4 november 2013

Ny vecka! Nya tag!

Har ni hört det förut?

Ja, jag vet. Men måndagar är liksom en bra dag att komma igång. Gör jag inte det så går det lätt en vecka till av stillasittande och onyttigheter enligt devisen "om jag inte tränat behöver jag inte äta nyttigt". Logiskt, eller hur..? :)

En tur till Ursvik ikväll. 5 km med lite träning på 55 minuter får väl vara godkänt sett till att det blev viss rörelse för mig (förvisso bara promenad med några snabba förflyttningar under jogg) kombinerat med lite träning för Oban.

Körde "UT" på avstånd. Droppade en boll, gick ca 30-50 meter, kastade en boll ganska tätt på framför, fortsatte själv ytterligare ca 30-50 meter och skickade på "UT". Inga problem att gå rakt bakåt. Nästa gång ska jag göra en del dolda dropp också. Varvade det fria flänget med några inkallnings- och stoppsignaler. Oban krönte promenaden med att bada i samma lerpöl som senast, så nu luktar han dy. Igen..

Ny lampa till reflexhalsbandet införskaffad (i fredags så det var faktiskt före köpstoppet - och dessutom går säkerheten först). Ska synas upp till 5 km. Det vet jag inte om det stämmer, men så här bra syntes det ikväll.


Hyfsad start på veckan med åtminstone en tur i elljusspåret om än inte löptur. Tonfisksallad till lunch och nu sallad med rivna morötter, rivet äpple, babyspenat, blandade bönor, granatäpple och solrosfrön.  Imorgon kanske jag ska dricka den där detoxjuicen innan morgonpromenaden om jag kommer ihåg..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar