lördag 9 november 2013

Välförtjänt vintervila!

Vet faktiskt inte var jag ska börja. Annat än att jag är säker på en sak: Oban är unik!

Vad annat kan förklara hans framgångar - med mig som fullkomlig nybörjare, både som hundägare, inom retrieverträning och som apportör?

Samtidigt som jag är oerhört stolt över denna fantastiska hund blir jag lite rädd. Hur ska vi kunna fortsätta prestera så här? Hur ska det gå om (när?!) jag skaffar en till hund som ständigt ska behöva jämföras med Oban? Stackars valp, det blir inte lätt att leva upp till.. Kanske säkrast att sadla om till agility eller rallylydnad för att inte bli besviken.. :)


Här kommer en sammanfattning av årets resultat på totalt sju (7) starter i disciplinerna A-, B- och C-prov samt utställning.

- A-prov
Godkänt KKL 2013-11-08, SSRK - Östra Vingåker

- B-prov
1:a pris EKL B-prov 2013-10-26, SSRK Småland Ostkusten - Växjö
1:a pris ÖKL B-prov 2013-09-01, SSRK Dalarna - Garpenberg
1:a pris ÖKL B-prov 2013-07-19, SSRK Östra - Örbyhus

- C-prov Working Test
1:a placering med 94 poäng ÖKL, 2013-04-01, FRK Bergslagen
2:a placering med 93 poäng ÖKL, 2013-08-17, Labradorklubben Sörmland (LM)

- Utställning
1:a placering Jaktklass (inoff.), 2013-08-18, Labradorklubben Sörmland (LM). Oban blev placerad fyra i klassen Bästa Hanhund.

- Mästerskap
2:a placering på Labradormästerskapet 2013 på samma poäng som segraren, 2013-08-18, Labradorklubben Sörmland (LM)


Återigen, tack till er som gjort det möjligt att följa med på jakter, till instruktörer och träningskompisar. Utan er hade vi inte kommit så här långt!

Nu tar vi välförtjänt vintervila!! Återkommer med en beskrivning av gårdagens KKL och dagens träning, för ja - vi kunde inte låta bli - vintervila till trots :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar