torsdag 14 november 2013

Kurragömma

Kurragömma i Ursvik ikväll.

Riktigt roligt att sitta gömd som åskådare, när Oban inte slår på näsan till att börja med utan springer runt, tvärstannar, söker av med blicken, springer vidare osv. Till dess att han kommer på att han har en näsa och går dit där han tappade bort mig och spårar därifrån. Nästan som att han tycker att de där första momenten är lite roliga och inte vill hitta mig med en gång utan helst få leta lite först.. Knäpphunden. Kul hade vi i alla fall!

Riktig raketfart idag så det var bra att få springa av sig lite i regnet! Klickerträningen? Jodå, jag ska klicka och ge lite godis ikväll igen. Har inte hunnit googla än.

Här den härliga hunden som valp, sommaren 2010:


2 kommentarer:

  1. Så söt han var som valp lilla Oban.

    SvaraRadera
  2. Spännande med klicker träning, jag körde det med min golden i lydnad det var super.
    Lycka till!

    //annika

    SvaraRadera