onsdag 26 februari 2014

Bedårande brun

Tiden räcker inte till för allt roligt som händer på jobbet just nu! Extra härligt när vi har sådant flow (även om det inte sker automatiskt utan är förenat med hårt arbete av ett team av resurser). Nog om det, annars kan jag låta religiös.. 

Smet tidigare för en tur med Annika och Zingo i ljuset, innan det var dags att kavla upp ärmarna igen. Skönt för hundar - och mattar - att få sträcka ut i Ursvik.

Ska jag köpa en brun labbe tänker ni kanske när ni ser dagens bild? Gärna, för de är bedårande! Men, det finns ju inga bruna jaktlinjer. Vilket leder mig in på dagens mysterium: Obans nya dagiskompis. En jaktlabbe på sju månader. Som är brun! Jättefin! Fast jag är väldigt nyfiken på stamtavlan..

Dagens bild är lånad från en labbegrupp på Facebook. Ljuvliga varelse!


2 kommentarer:

  1. Spännande! Kan den vara importerad? I USA finns bruna jaktlabbar och jag vet att det finns minst en importerad till Sverige (fast den är lite äldre).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha, det visste jag inte. Intressant! Jag har bett dagis att säga till när de har koll på stamtavlan. Håller er uppdaterade!

      Radera