måndag 24 februari 2014

Problemlösning

Klar med dagens möten vid 16-tiden så jag plockade upp Oban på dagis för en timmes promenad - i ljuset - och sedan fortsatt jobb från 17 och framåt, i mörkret. Bra fördelat!!

Gick en härlig tur längs vattnet och rundade sedan Annedal. Bland kullarna i Lönnebergaparken kom jag på att vi kunde utmana hjärnan med lite problemlösning. Problemlösning alltså, inte träning som raka linjer över hinder, genom att kasta in en boll i hundrastgården (där vi aldrig varit) och låta Oban lösa uppgiften. Jag kastade från min position på bilden, där grindarna är till höger framför gula huset, bakom buskarna. Misstänker dock att han har varit där med husse, för han letade inte ens utan sprang direkt till grinden och in i rastgården.

Kanske kontraproduktiv övning för raka linjer över hinder, men det är ju skillnad på arbete i terräng och bollkast i en park med 1,20-stängsel. Det förutsätter jag att han kan skilja på. Eller så blir det en bra ursäkt ;)


2 kommentarer:

  1. Sånt gör jag med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra där! Det tar jag som ett tecken på att jag inte är helt ute och cyklar. Idag gjorde jag samma sak i en parklek med stängda grindar :)

      Radera