tisdag 11 februari 2014

Skvaller

Jag vågar inte riktigt ropa hej. Men, nu har faktiskt utmaningen med "annat" inte förekommit på länge. Och det beror inte på avsaknad av hundmöten. Såväl i morse som nu ikväll fick vi möten med både små och stora hundar och Oban tvärvände och tog kontakt med mig istället a' la exemplariskt skvallrande. I går var han dessutom ganska långt ifrån mig och jag såg att han satte fart emot något, men inte vad, då det var beckmörkt i leran. När jag väl såg att det var en människa och två andra hundar kallade jag in och han vände direkt, bara 20 meter från hundarna - men säkert 100 meter från mig. Härligt! Nu ska vi befästa det här ordentligt i alla situationer och sammanhang! Duktiga hund!

Skulle leta reda på en bra bild på den fantastiska hunden och letade bland valpbilderna från 2010. Här är han fyra månader. Ni kanske kan lista ut vad vår nästa utmaning i vardagen är..? :)






8 kommentarer:

  1. Hahhah undra vad det kan vara... ;o)

    //Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just ja.. Bilden är ju rätt talande och det har inte blivit bättre med 30 kilo i andra ändan.. :)

      Radera
  2. Nåt som fortfarande ser likadant ut ;-)
    /Yvonne

    SvaraRadera
  3. Haha "han behöver nog bajsa!"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis. Som inkonsekvent får jag ju hitta ursäkter.. ;)

      Radera
  4. Svar
    1. Suck. Vad ska jag säga. Det var det där med välja sina strider.. :)

      Radera