torsdag 17 juli 2014

Dag 3 i bilder

Vi inledde onsdagen med en keynote av Microsofts nye VD, Satya Nadella.

Som alltid när det är amerikaner som arrangerar är det välregisserade presentationer i klass med vilken teaterföreställning/rockkonsert som helst. Budskapet var därtill väldigt inspirerande!

 
 
Keynoten gick på Verizon Arena som rymde alla 15 000 deltagare.
 

 Efter ytterligare seminarium och möten var det dags för årets WPC-fest. Detta år i parken kring Public Library där Microsoft hade stängt av gator och riggat scener, ljusskärmar etc. Perfekt med en utefest i det härliga klimatet!


Överallt på området fanns matstånd (bussarna på bilden nedan serverade thai, japanskt, grill etc.), utöver det fanns det korv- och glasstånd samt barer.


Några glada kollegor från Frankrike och Norge. Crayon vann utmärkelsen "Global LSP of the Year", vilket är det finaste priset vi kan få av Microsoft i vår bransch! Så vi hade anledning att fira!

 
Parken var full av folk och det var som ett tivoli för vuxna,
förvisso utan åkattraktioner och bara med deltagare från samma bransch.


Under kvällen spelade flera band, bl a Paramore som tydligen är kända? Själv har jag ingen koll..

 
Vid 22-tiden var det dags att åka till THE PARTY dit utvalda deltagare blivit inbjudna exklusivt. Vi var på en stor nattklubb med flera dansgolv, livescener och takbarer. Jag vet faktiskt inte om det var Lady Gaga, men det kom in en tjej som var väldigt lik henne och drog av Poker Face och ett medley. Med tanke på att Lenny Kravitz spelade på förra årets WPC är det kanske inte helt orimligt att det var hon. Hard to tell. Hon är ju rätt utklädd även som sig själv liksom.. Svårt att säga av bilden nedan:

 
Idag har det varit ytterligare sessioner, sedan åkte vi ut till gallerian vid Pentagon.
Här en bild på just Pentagon tagen från bilen. Rätt maffigt att tänka på vad de gör där inne..


Väl tillbaka på rummet hittade jag den här hörnan med vatten och nespressomaskin. Intressant iakttagelse efter en vecka. Särskilt som jag saknat vatten några gånger och istället druckit kranvatten som smakar klor. Tar det som ett tecken på att jag inte varit på rummet så mycket och helt enkelt missat..

 
Sedan bestämde jag mig för att göra pedikyr.
Det kanske bästa jag unnat mig på länge!!
Efter en kväll i en park och en natt på dansgolvet
var fötterna förfärliga...



I pedikyren ingick förutom fotvård även skrub på ben och fötter samt hot stone massage! Mina fötter och ben var i himlen! Dessutom satt jag bekvämt i en massagestol, med en fjärrkontroll som en mindre kommandocentral:

 
Avslutade pedikyren med lackning i glada färger!

 
Sista kvällen avslutar vi med middag i Georgetown. Först ska jag packa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar