torsdag 10 juli 2014

Värmebölja!

Ännu en fullspäckad semesterdag igår som inleddes med välbehövlig hårvård hos Yvonne i Eskilstuna. Fick även äran att träffa lilla fina Maggie som anlänt från Skottland ett dygn tidigare.

Klämde in några timmar i solen mitt på dagen (Oban valde vattenslang och skugga igen) innan det var dags för några av tjejerna från jobbet att komma över för att inviga balkongen med rosé. Det blev en väldigt trevlig - om än sen - kväll..!

Idag har jag också hunnit med några timmar i solen, bl a genom en timmes promenad från Sundbyberg och hem. Himla tur att det fanns flera platser med badvatten för Oban längs vägen, för idag var det nog närmare 30 grader varmt. Vi började med ett dopp i Bällstaån och fortsatte till krondiket på inflygningen vilket går att följa rätt länge, så pass att han faktiskt var blöt när vi kom hem. Sedan var Oban rätt nöjd med att vara inomhus i svalkan medan jag tog med mig en bok och lade mig på gräsmattan för att få ytterligare lite sol.

Tänkte passa på nämligen. Nu väntar en vecka med seminarier, round tables och möten i ett Convention Center med 10 000 deltagare i Washington och det lär jag inte bli brun av. Även om det ser ut som om det är 35 grader varmt på plats, så lär det dessutom vara iskallt inomhus med all AC. Fast - vi har fått särskilda Sverigejackor för ändamålet - så vi ska nog överleva :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar