lördag 12 juli 2014

I'm blessed

Det är jag verkligen! Tänk att jag har världens bästa jobb, som inte bara stimulerar och utmanar i möten med och mellan teknik och människor, utan att jag även får uppleva nya städer. Som nu Washington DC.

Idag är enda lediga dagen, så efter frukost begav jag mig ut på (då) lugna gator för att ta mig ned till Vita Huset. Bara en kvart från hotellet och alldeles lagom att gå strax före 9. För redan vid 10 var det kvävande varmt och då var det skönt med AC på Shopping Centre at Pentagon där jag spenderade eftermiddagen.


Här Vita Huset från entrésidan, men framförallt Presidentens squirrel på väg uppför trädstammen :) Huset som sådant måste jag medge kändes mindre än vad jag förväntat mig.


Här Vita Huset från den sida som är mest fotograferad, vilket också märktes på mängden turister. Vid tillfälle ska jag utveckla det här med säkerheten, men vi kan nöja oss med att konstatera att det är USA och nära statschefen..

Mycket grönområden och vatten runtom i staden och en väldigt, för USA, trevlig arkitektur. Taxichauffören sa att det behövs en månad att hinna med alla sevärdheter så jag får åka hit igen..


Här en pampig byggnad nära Vita Huset. Kan vara gamla Executive Office Building. Såg att de har guidade turer till cykel så om jag åker hit igen får det bli en sådan. Perfekt sätt att se staden! Det verkar vara en väldigt hälsosam stad med stort fokus på motion och näringsrik mat. Ovanligt för att vara här och härligt att se alla joggare i parkerna.


En trevlig gata med olika stiftelser och verksamheter framför Vita Huset.


Och en redaktion på en hyfsat känd tidning.


Slutligen dagens skörd. På väg till mall'et passerade jag Pentagon, så nu har jag sett även det på avstånd. 

Betade av några saker på inköpslistan hos favoriterna Abercrombie, Victorias Secret och Bare Minerals. Men, orkade inte med att leta/prova/köa efter särskilda plagg.. Borde dock köpa träningsskor när jag ändå är här. Sedan får det vara bra!

Nu en dusch innan middag med vänner, kollegor och branschfolk.

Sammantaget - trevlig stad och lovande inledning på veckan.

1 kommentar: