fredag 19 april 2013

Torsdagsträning

Träning med bästa Linnea och Scott igår.

Vi bestämde oss för att köra markeringar, som uppladdning inför deras mock trial-start imorgon. Scott gjorde ett exemplariskt jobb. Det gjorde inte Oban.

Jag som varit så nöjd med just markeringarna hela våren undrade vad det var för hund jag skickade ut. Sjukt mycket spring i benen. Inte alls noggrann. Långt från den självsäkerhet i att metodiskt söka av området han har visat, när han inte spikat, under senaste månaderna. Istället allmänt yvig och unghundslikt agerande.

Vet inte om det är avsaknad av träning under min Vegasvistelse, olämplig inledning med röj i kubik med Mrs (valp/unghund) innan vi började träna eller hård och byig vind. Sannolikt en kombination.

Men, men - nya tag!!

Väldigt kluven inför morgondagen. Vill åka på mock trial i Tystberga. Men har jobbat hela veckan med febersläng och halsont deluxe. Borde kanske chilla (och jobba, få jag har några travar att ta tag i..) men det vore ju så kul att se... Hmm..!

3 kommentarer:

  1. Jag känner igen det där.. Hehe.... Pejla har ju haft sjukt svårt med markeringarna hela våren tycker jag. Hon har aldrig varit en super markör, men hon har ändå fixat det hyfsat..

    Nu börjar det ordna upp sig, igen...

    Man blir så matt ibland.. Jag upplever dock att Pejla blir bättre och bättre när det är längre mellan träningstillfällena.. Skit trist för jag älskar att träna! haha

    Vart är det ni bor?


    /Klantradårmatten


    SvaraRadera
  2. Kul att du kom idag och tack för i torsdags! Oban kanske blev smittad av galenpannan Mrs

    SvaraRadera
  3. Med Oban har det varit tvärtom, det är som om åldern och erfarenheten har gjort att han - äntligen - vågar lita på sitt omdöme. Han har i princip spikat och om inte, så har han legat kvar väldigt tight och noggrannt till dess han fått träff. Långt från fasonerna i torsdags där han var yvig och la sig på ett stort sök med massa spring i benen. Men, men - de har ju dagsform de också..

    Bra att det går åt rätt håll för er. Intressant att det blir bättre med mindre träning. Själv upplever jag att många moment är en färskvara som måste hållas igång och repetera. Men det är säkert olika även mellan momenten - och så klart från hund till hund.

    Vi bor i Bromma. Själv då? Kanske kan ses och träna någon dag?


    Linnea, ja - det var nog Mrs som hade dåligt inflytande ;)

    /Jenny

    SvaraRadera