lördag 27 juli 2013

Busy

Fullt upp idag!

Efter frukost gjorde jag ett ryck med klädseltvätt på bilen. När jag ändå var igång tvättade jag den utvändigt också och dammsög golven.

Mitt i schamponeringen ringde Sanna och berättade att Pricken (en kanin) hade rymt. Då han, förutom grava risker med att som tamkanin vara bortsprungen, hade sele på sig med risk för att fastna åkte Oban och jag över till Adelsö, ön bredvid Munsö.

Började iklädd spårlina med upptag vid buren. Oban fick några spår att följa, men gissningsvis har kanin sprungit runt både innan (i sele och koppel) och nu (på rymmen) så det var inget rent släpspår direkt. Släppte Oban och lät honom leta fritt. Vilket han gjorde en god stund till dess jag bröt och skickade ned honom på ett dopp. Vansinnigt varmt idag och ett fritt sök gjorde att tungan hängde vid tassarna.

Blev bjuden på lunch och gjorde ett nytt försök, tyvärr utan någon apporterad Prick :(.

Åkte hem, tog in hästarna och lät L & L rida en sväng på Skuggi, den gamle trotjänaren! Stora L, fem år, red alldeles själv! Efter en halvtimme på ridbanan var vi nära värmeslag (underbart, jag gillar dessa kontinentala temperaturer!) och tog ett dopp i Mälaren. Härligt att kunna ligga i utan att bli kall! I like! 

Nu har jag fodrat, blött hö till sena kvällsmålet, plockat hallon, ätit middag och tänkte vara lite ledig till nästa fordring.

Här lilla L på en ridtur med mig i andra änden av kopplet. Visst har jag fräsiga träskor?

#livetpålandet



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar