söndag 28 december 2014

Härliga juldagar!

Här har det inte skrivits på länge.. Vad har vi då gjort istället för att blogga?

Måndag och tisdag var det vanlig vardag och därmed jobb. Julafton och juldagen firades med släkten och förutom härligt umgänge och god mat tog vi flera promenader i det underbara vädret. På julafton i sol och kyla. På juldagen i snö (!), sol och kyla!

På annandagen åkte vi ut till Munsö och Oban fick hänga med ut på en ridtur. Vilken lycka! Han har fått vara hemma när jag ridit tidigare, men nu var det dags och han inte bara skötte sig med den äran - utan var påtagligt glad över att få springa bredvid hästarna i tölt och galopp. När det kom bilar eller andra möten gick han snällt vid sidan av hästen. Vi njöt lika mycket båda två och det här ska vi göra fler gånger! Bra fysträning dessutom :)

Mysig kväll med bästa ex-svärföräldrarna och även här god mat, som hör julen till. På lördagen hängde jag med Jannike till en träningsanläggning för islänningar och fick ytterligare blodad tand. Börjar sakna hästarna mer och mer. Går det att kombinera, vilket ridturen i fredags talar för, kanske jag ska ta upp ridningen igen.

Idag var det dags för hundträning efter en månads uppehåll. Annika och jag åkte från vår sida av stan och mötte upp Zara, Linnea och Lovisa. Lite blandad uppställning med unghundar och äldre samt att vi inte sett på länge, så det blev kanske mer svammel och snack än fokus. Oban fick några linjer till både dolda och synliga områden. Signalerna satt fint. Värre med linjerna, men framförallt - min handling. Fick flashbacks från förra gången jag gjorde ett uppehåll och minns att det var likadant då. Katastrof idag, när jag skulle skicka vänster, pekar vänster och säger "höger". Oban gick åtminstone rätt..

Sammanfattningsvis: Underbara dagar med sol, kyla och snö. Äntligen! Vinter när den är som bäst! Hoppas ni alla har haft en härlig julhelg! God fortsättning och Gott Slut!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar