torsdag 11 december 2014

Polishunden själv..

Det är inte bara Obans valpar som är polishundar. Han är en polis själv, fick jag veta när jag hämtade honom på dagis idag.

En Beagle på 8 månader har joinat gruppen (för övrigt min kollegas) och han är lite väl kaxig i en grupp av äldre hanar och tikar. Idag hade tydligen Oban ledsnat rejält och sagt ifrån ordentligt. Skönt att höra att han, trots rejäl uppläxning av pojkspolingen, hade gjort det på ett väldigt schysst sätt, fastän han tydligen mötte hårt motstånd från den lille.

Bra betyg, och jag förlitar mig helt på Camilla som har dagiset, som har lång erfarenhet och själv har mallar som hon kör bruks med. Bådar gott för eventuella valpar här hemma. Jag gjorde ju en del misstag med den första och kan behöva lite hjälp med uppfostran med nästa... Goda nyheter på temat valpar idag, så nu har vi förhoppningsvis en plan long term.



1 kommentar: