måndag 12 oktober 2015

Att inte hinna. Episod? Pågående


Det börjar bli ständiga ursäkter här på bloggen.

Men kombinationen nytt jobb, mängder av aktiviteter på agendan bl a pågående budgetarbete, nystartat intresse med klövviltsjakt och skytte inkl. nötning på skjutbanan och praktiska jakter, åtaganden som funktionär etc. gör att tiden inte riktigt räcker till för egen träning eller bloggande. Som grädde på moset har jag haft någon släng av kvarka (min definition på förkylning, se HÄR), vilket varit högst irriterande med hänsyn till inbokade aktiviteter.

Nu har jag åtminstone klarat av årets insats för SSRK i det att mitt uppdrag som kommissarie på B-provet i Stjärnhov och A-provet i Katrineholm kan läggas till handlingarna. Två härliga dagar som präglades av suveränt sällskap och fantastiskt hundarbete inramat av ideella insatser.

1:a oktober var vi på rådjurspremiär och idag var vi på älgpremiär. Är så himla glad över möjligheten att vara med i detta jaktlag och ta del av dessa naturupplevelser! Oban har startat en ny karriär som stöthund och jag råkade dessutom slå till på en ny radio. Behöver inte alla en rosa radio? Om inte annat behövde jag ett bättre headset och att den är IP67-klassad är bra.

Framåt blir det fortsatt fokus på skytte samt egen träning med start nästa helg när Zara och jag kör en roadtrip till Skåne för träningsjakt! Nu är vi på gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar