fredag 23 oktober 2015

Att ta helg


Jag brukar i vanliga fall inte vara en TGF-person i den mening att jag gått och väntat på att veckan ska ta slut och att det äntligen är helg. Självklart kan jag se fram emot saker som är inplanerade under helgen, fast i IT-branschen har det ofta ingen betydelse om det är vardag eller helg. Dag eller natt. Vår leverans ska fungera 24/7. 

Den här veckan har jag dock sett fram emot helgen. Efter förra helgens fantastiska resa till Skåne var intryck och sinnen fulla. Återhämtning rent mentalt således, men urladdning med resa och aktiviteter. Efter en vecka med fjorton möten, en dag på konferens och en dag ledigt för start på A-prov med 151 mail i inboxen när jag kom hem  är det således skönt med helg.

Och att vara hemma. Imorgon ska allmän administration tas om hand och det ska röjas undan inför hösten. På söndag väntar klövviltsjakt.

Igår gjorde vi årspremiär på A-prov. Jag ska återkomma till det om det blir en blogspot under helgen (ja, det har varit dåligt nu igen..), men sammantaget är jag väldigt nöjd med Oban. Förvisso bara ett 3:e pris. Men vi har vunnit tävlingar där jag varit missnöjd med vår prestation och igår var det motsatsen. Vi halkade ned på ett 3:e pris på sjunde apporten, men jag är ändå så himla nöjd med hans arbete och insatser på de sex första apporterna. Bästa älskade hund!

En suddig bild från gårdagen där markservicen i jaktstugan, liksom mat, bakelser och dekorationer var fantastisk!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar