söndag 14 augusti 2011

Mer träning. Och nytt dagis!

Inget inlägg igår då kvällen slutade med en trevlig middag tillsammans med Isabel och en del vin.. Efter avslutad middag blev det lite mer action med att pränta in i hundarna att INTE är OK att jaga katter... Och en ursäkt hos familjen Bergkvist (det var deras katter som blev jagade...)

Innan den trevliga middagen tränade vi. Först lydnad på ridbanan. Gick igenom samtliga moment, förutom apport då apportbocken är hemma i stan. Ställande under gång kör vi inte enligt boken, utan har börjat med "halt", dvs kunna stanna och stå. Får se om vi kan behålla ståendet när jag fortsätter. Han har en tendens att sätta/lägga sig när jag går i väg, vilket jag uppskattar i andra sammanhang..

Gick vidare till betet "midsommarängen" och körde linjetag längs med staketet. Droppade dummies synligt och skickade på tre stycken, med den längst bort på ca 60 meter. Varvade med markeringar, där jag använde en "Chuckit Ball Launcher" och repeterade därefter linjetagen. Avslutade med en dubbelmarkering.

Bra jobb!

Innan jag kom ut till Munsö gjorde jag ett besök på vårt nya hunddagis. Det känns otroligt bra!
Såväl bemötandet som faciliteterna med behandlingsrum för massage, kiropraktik, laser etc. om det skulle behövas. Men framförallt engagemanget och det faktum att det är personal som själva har hundar som de tävlar, är instruktörer och kiropraktorer - samt simträningen som jag tror att Oban kommer uppskatta enormt. På måndag börjar vi!

Nu är Mattias tillbaka från USA och idag har vi haft en lite paus i träningen, till förmån för promenader, umgänge, god mat och dryck. Middagen som bestod av ångad torskrygg med potatisstomp och frästa kantareller med sidfläsk och parmesan avslutades med en trevlig stund hos grannen.

Back in town..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar