lördag 28 december 2013

Frisbeegolf!

Oban var med på jobbet igår. Bitvis placerad så här, under skrivbordet. Men desto oftare med en kollega som kastade boll i korridorerna. Väldigt uppskattat. Av båda parter.

Avslutade arbetsveckan, vilket kändes som en måndag efter julhelgen, med en mysig tjejkväll på Munsö. Körde hem strax före lunch idag med bilen full av mammor och barn och lyckades agera sambandscentral för att få ihop en träning med Zara, Linnea och Malin. På den där frisbeegolfbanan jag nämnde häromdagen. Perfekt!

Vi lade ut några områden och körde sedan en mocktrialvariant, där vi varvade skick mot områdena med markeringar. Bra terräng med skillnader i vegetation och höjd samtidigt som det är tillräckligt öppet för att träna på stora avstånd. Alla områdena var synliga, men då vi förflyttade oss och kom från den andra riktningen (som sagt, riktigt bra marker), blev det skick "semiblind med fördröjning".

Själv känner jag mig halvt lobotomerad och utan att gå in på några detaljer tycker jag att Oban gjorde en godkänd insats. Absolut inget att klaga på, utan han gjorde ett bra och gediget jobb där han tog in alla apporter prydligt, men det var inga extrema utmaningar. Det får jag fundera på till nästa gång..!

Lärdomar från dagen: skicka rakt - och skärp till fotgående även om det är träning. Vips med skyttar och ändar är hunden helt plötsligt ännu mer ur position..

Tack för trevligt sällskap! Det gör vi om :)

3 kommentarer:

  1. Hej Jenny! vart på Järvafältet är detta? tycker jag gått så mkt men inte upptäckt detta :o)

    SvaraRadera
  2. Hej. Precis vid Granholmstippen. Avfart vid gamla Hjulstakorset. Kan visa någon gång :) Hur går det för Zingo? Hoppas hon är bättre!

    SvaraRadera
  3. Ja jätte gärna hänger jag på längre fram. Nja så där hon har kräkts i två dagar slutade med Metacam men har diarré. Hon får dock endast kokt fisk. Vet inte hur länge det är normalt att det bara rinner... kram

    SvaraRadera