tisdag 17 december 2013

Fri fart

Ännu en hysterisk dag med fullt adrenalinpåslag - och jag trivs som fisken i vattnet! Någon gång när allt är preskriberat ska jag skriva en bok om mina år i den statliga svängen. Tillsvidare nöjer jag mig med att njuta av att vara tillbaka i mitt rätta element - med lite tempo! :)

Hann med en tur i Ursvik efter jobbet, vilket var bra för Oban behövde tydligen sträcka ut ordentligt efter gårdagens vilodag. Att han fick simma på dagis 30 minuter igår räckte inte för att tillgodose hans behov av rörelse. Finns en hel del, däribland detta, där hundar och hästar påminner om varandra. Oban var yster som en fullblodsgaloppör efter boxvila och hade nog taktat fram på bakbenen om han var häst under ryttare. Nu kunde han bränna loss i fri fart. Härligt!

Har gett upp tanken på att ta bilder med mobilen i mörkret, utan roar mig med att gå igenom gamla. Här en från våren 2012 när Tomas och Madeleine bjöd in till träning för Batmoors på Åtorp. Riktigt trevlig helg! Intressant med en tillbakablick. Jag minns vilka övningar vi körde i vår NKL/ÖKL-grupp - och att det fanns en hel del svårigheter. Det händer verkligen en hel del med hundarna från två till tre år och från öppen klass till elit. Å andra sidan ska sägas att jag fortfarande tränar på det sätt Iben lärde ut - så det kanske är just det som gett resultat :)


4 kommentarer:

  1. Gud ja, det händer jätte mycket. På Pejla känner jag ibland att jag fortfarande blir chockad vad hon "helt plötsligt" kan. Jag tycker, och kommer nog alltid tycka att det är roligare träna lite äldre hundar än unghundar. Dom flesta säger tvärtom

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det så! Det är nu det är som roligast och går att finlira en del! Himla roligt att utmana och stretcha - även om jag har full respekt för att det inte skulle gå utan grunderna.. :)

      Radera
  2. Jenny du är så duktig med Oban, det är inte konstigt att han blivit så bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack - fast det är Oban som ska tillskrivas äran. Jag må ha tränat mycket, men det är han som utgör grunden och kompenserar för mina misstag som rookie. Blir värre med nästa, men där får jag skylla på uppfödaren :)

      Radera