onsdag 19 december 2012

Grundträning i vardagen

Väldigt bra promenad på en dryg timme ikväll!

Varvade lek och bus i snön med olika moment. Började med stadgeträning i pulkabacken där jag kastade ned en tennisboll och sedan vände bort för fokuserat fotgående alternativt lurades med diverse "ObXYZ" innan han fick gå på ett "Oban". Fortsatte med fotgående vidare till nästa park där jag droppade dolt på lite olika platser och sedan skickade på linjetag med min nya position. I söndags hos Helena konstaterade vi att jag har en tendens att hänga lite väl mycket över Oban. Vilket gör att han flyttar ut åt vänster och hamnar i fel position. Nu stod jag helt upprätt, tog ett steg framåt, höll armen ganska högt och fokuserar själv på målet istället för att bry mig om Obans position. Det fungerade riktigt bra och vi körde på ett antal olika platser och med olika avstånd. Fortsatte med fotgående ned till vattnet och gick längs med ån hem.

Stadga, fotgående, linjetag och ett par markeringar så här en vanlig onsdag - får vi väl ändå vara nöjda med! Oban verkar nöjd åtminstone och ligger och sover.

Har fortfarande inte ordnat Googlekontot, så ni får ursäkta att det inte blir några bilder..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar