onsdag 14 april 2021

Final countdown

Återbesök hos kirurgen idag. Vi visste redan innan operation att allt vi gör nu är palliativt. 

Ändå skönt att höra att det har läkt väldigt bra efter ingreppet! Nu kan Oban få en fin sista tid i livet. Vilket jag också sett senaste veckan: han är glad och pigg, drar av några "labbefnatt" emellanåt - och har god aptit.

Nu är det mitt ansvar att avsluta detta värdigt. Oban - min största kärlek, min bästa vän - förtjänar att få avsluta på topp! Just nu är han som nämnt glad och pigg. Men idag bekräftades det jag befarat - att det finns en spridning till lyfmor och därmed sannolikt även till lungor. 

Jag vill och tänker inte vänta till dess han blir dålig. Samtidigt är det oerhört svårt, då han just nu är som vanligt. Kirurgen gav oss en månad. 

Inom en månad vill jag göra ett bra avslut. En härlig dag där han fortfarande är fräsch. Där vi kan skjuta skottapporter, bära rapphöns och ha kul. För att sedan somna in under äppelträdet. 

Jag vet att det är mitt ansvar. Att avsluta våra underbara 11 år på topp. Att det är det sista jag kan ge honom för att visa min uppskattning för allt han har givit mig. 

Hur jag ska lyckas boka in ett datum är fortfarande öppet, men jag vet att jag måste göra det. Snart.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar