torsdag 1 april 2021

Think. Pause. Act

Lärdom från en av alla kurser via jobbet: Think. Pause. Act.

I måndags kom jag hem med en hund som var som vanligt, trots narkos och operation. I tisdags morse efter dos två av Gabapentin upplevde jag att han var trött och illamående. Efter samtal med behandlande veterinär bestämde jag mig för att enbart ge Gabapentin inför natten (istället för som ordinerat var 8:e timme för smärta).

Nu är det torsdag. Det har gått fyra (tre?) dagar sedan operationen och Oban har fortfarande svårigheter att svälja. Har märkt att det är lättare när matskålen är i brösthöjd och inte på golvet. Men WTF - vi som skulle njuta av god mat och mys! 

Han är inte besvärad annat än vid just sväljmomentet, vilket ändå är ganska vitalt. Så nu kommer jag öka upp Gabapentinet de närmaste dagarna.

Glen? Han fick miljöträning på Arken Zoo i morse när vi skulle köpa mer blötfoder från Hills samt Fortiflora till Oban. Sedan röjde han runt med grannens 5-åriga Golden medan jag hjälpte henne med spam. Hemma igen körde vi en repris från i tisdags. Oban låg i solen medan Glen och jag körde lite fotgående, stopp och närsök. 

Apportering har vi pausat just nu, då det finns ett lite för stort ägande (läs: spring i väg och gräv ned), men jag fick några bra tips på kursen i lördags och vi har börjat med basmomenten. 

Sjukt ovant med en hund som inte apporterar spontant!! Oban har alltid apporterat allt! Minns en middag hemma hos några vänner med katt, där Oban glatt kommer med något han hittat för att lämna av: kattbajs från lådan..! Prefixet "retriever" gäller uppenbarligen för dessa raser, men är inte lika självklart för en cocker tydligen.... #wakeupcall







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar