torsdag 15 mars 2012

Att inte hinna med..

Straffet efter semester är, som alltid, att det är vansinnigt mycket att ta igen på jobbet. Därav ingen vidare aktivitet här på bloggen. Tyvärr inte på träningsfronten heller.. Varken för min egen del eller för Oban i någon ordentlig mening. Läste någonstans att det är bättre att säga "det är inte prioriterat" istället för "jag har inte tid". I detta fall vet jag inte. Jag skulle vilja prioritera träningen, men det finns inte mer än 24 timmar på dygnet har jag märkt.. Det har alltså mer med tidsbrist än prioritering att göra.

I tisdags simmade Oban, så då blev det bara rastning på kvällen. Igår kväll var både Mattias och jag på jobbaktiviteter, så det blev rastning med några snabba linjetag. Även ikväll blev det ett lite kortare träningspass. Mattias har åkt i väg för intensivkurs Jägarexamen på Knistad, så utan bil valde jag att gå till Lönnebergaparken. Inte helt dumt för linjetag faktiskt, med öppna ytor och möjlighet till terrängbyten. Om än onaturliga sådana över anlagda terasser, löparbanor etc. Men, men, det märks att det blir skillnad och kan behövas ett extra "UT" för att ta sig över/förbi.

Distraherade med ett bollkast, som jag lät Oban springa på och droppade samtidigt en mini-dummy för att kunna lägga ut dolt, utan att Nicke Nyfiken skulle se vad jag gjorde. Gick sedan 50-100m och kastade en störningsmarkering innan jag skickade på ett linjetag. Linjerna går hyfsat rakt. Stoppsignalen sitter fint. Däremot svårt att avgöra vad som orsakade smärre missförstånd vid några av höger- och vänstertecknen. Vet inte om det berodde på avståndet eller på mörkret (ja, det var dumt att köra i mörker). När jag avslutade med att köra klockan, nära mig och med synliga, dummies var det inte några problem med just höger och vänster, så vi får fortsätta nöta med avstånd och i dagsljus.

Ingen mobilbild från kvällens träning så det blir en valpbild istället. Ingen vidare kvalitet på denna heller, med motljus på bryggan, men motivet är sockersött:

Oban. Juli 2010.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar