tisdag 20 mars 2012

Efter träning kommer vila

Hårt (för mig) löppass igår efter flera veckors uppehåll. Valde "lätta 5:an", vilket var ett misstag då två kilometer gick över en vattensänkt vall i stark motvind. Hade varit bättre att ta vanliga 5-kilometersspåret och springa i skogen, trots fåtalet fler uppförsbackar.. Husse sprang en längre distans och Oban sprang i vanlig ordning säker tredubbla sträckan.

Tisdag idag, vilket betyder simning för Oban. Hade därför planerat vilodag (för oss båda!), vilket passade bra när hussen föreslog middag och shopping. Nu har jag kraschat i soffan och är inte långt från att gå och borsta tänderna (20.43).

Lite lätt ångest över WT:et på Searoverträffen i maj. Förutom att vi är långt från klara för öppen klass, så har vi bara startat WT en gång tidigare. Därtill har vi bara kört vattendirigering en (ja, en = 1) gång, förutom på finska NKL-provet. Och som om inte det vore nog så sitter som bekant inte tecken när avstånden ökas. Befogad oro med andra ord. Som vanligt när jag känner att jag inte har kontroll gör jag listor för att strukturera upp tillvaron. Så här (se nedan bild) ser den "externa" träningen ut i april/maj - hoppas bara att vi kommer med på kursen hos Scottmoore! Utöver det hoppas jag på flera tillfällen att träna med andra - och så hade det varit grymt att åka till Åland en helg och trimma vatten, men av nedan ser det ut som om hela april är uppbokad. Går det att starta WT i öppen klass utan att ha tränat på vatten? Hmmm.... #nervösiförskott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar