torsdag 2 augusti 2012

Ärlighet = Dumhet?

Det är inte helt enkelt att anmäla sig till prov i den här retrieversvängen.

Nya systemet i all ära (det verkar vara ett rejält lyft mot tidigare blanketter och pappersexercis per post a'la Skatteverket anno 1997!), men då mormor och morfar har bjudit in till fest på sin guldbröllopsdag den 18:e augusti, vill jag försäkra mig om att det går att anmäla endast till 19:e augusti (framgår inte om ÖKL/EKL körs båda dagarna eller är uppdelat på respektive klass lördag/söndag). Har ringt, skickat sms och mail utan att få svar - och då anmälan ska vara inne 5/8 är det väl risk för att jag inte kommer med den här gången heller...

Med risk för att vara lite kritisk tror jag sporten skulle må bra av lite yngre blod med en liten aningens mer IT-vana och realtidstänk på centrala positioner. Med det sagt kommer jag väl aldrig komma med på något prov som lottas framöver... :) Men då får vi falla tillbaka på vår paradgren. Ska bara bestämma oss för om det blir agility eller viltspår.. :o)

Nog om det och till något roligare. Idag åt jag lunch med min blivande man på Prinsen, efter det att vi beskådat alliansringen som var klar för avhämtning. Nu är alla ringarna inlämnade för putsning och gravering inför vigseln. Så här fina är mina ringar från Sandbergs:


Bild http://sandbergsweden.com

Bild http://sandbergsweden.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar