fredag 3 augusti 2012

Teckenträning

Lite teckenträning så här på eftermiddagen.

Började i granhagen där jag gjorde övningen som kombinerar ut med höger- och vänstertecken. Måste erkänna att jag tänkte lite fel, för förutom dropp på höger respektive vänster sida, ca 20-30 meter ut från linjen, skulle jag vara lite smart och droppa för ett närsök ganska tight intill linjen. Dumt. Eftersom Oban såg det och sprang dit istället för att ta hela linjen på första skicket. Ny erfarenhet för mig. Kan säkert droppa så, men då ska jag göra det dolt...

När den var inne började vi således på riktigt. Första ut:et gick bra, men på andra skicket hade Oban räknat ut att jag skulle blåsa stopp så han vände sig. Jag tog hem till dess att han tog hela linjen utan att fråga. Sedan fick vi till det med hela linjen, höger, reparera linjen och vänster, reparera linjen. Bra!

Fortsatte ned till vattnet där jag droppade två dummies dolt inne i viken. Fortsatte ut på piren och kastade en dubbelmarkering som han tog plättlätt. Skickade sedan mot området in i viken. Väntar på att en bild ska föras över (3G på landet...) från mobilen, som gör det lättare att förstå. Men - utmaningen var att jag inte kunde skicka rakt mot området, utan var tvungen att skicka ut och sedan höger, då det låg en båt förtöjd vid en boj i den raka riktningen. Oban gick fint ut till området, men tog olyckligtvis landvägen hem.. Inte helt nöjd med det, men samtidigt är det inte helt konstigt. Vi har varit på just denna pir ett antal gånger och han vet att det går snabbare landvägen.

Nu får vi träna vatten på ny mark!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar