söndag 12 augusti 2012

Så där ja!

Sovmorgon idag. Rastning med blåbärsplockning för lite bär till frukostfilen. Gjorde sedan ett ryck och tog tag i hundträningen direkt.

Droppade dolt på två platser i äppelhagen. Gick sedan till granhagen där jag körde igenom "Lilla Träskaten-övningen" med rak linje samt höger- och vänstertecken. Det gick suveränt (dags att försvåra!!)

Droppade dolt på en plats i granhagen och gick till äppelhagen för att skicka på två raka linjer mot de första områdena. Även detta gick jättebra!

Tillbaka till granhagen där jag skickade mot det dolda området från tre olika vinklar och blåste närsök (hade grävt ned bollar). Oban jobbade koncenterat och fint i ett tight område. Skickade en fjärde gång när det var tomt, lade på närsök och lät honom jobba i området innan jag kallade hem och belönade inkallningen.

Tre moment tränade således: raka linjer, tecken och närsök. Samt fotgående och inkallning. Oban avslutade själv med ett dopp medan jag fastnade på Bergkvistarnas altan där jag serverades en smoothie. Bra med så trevliga grannar :)

Nu återstår mitt träningspass för dagen, men det får bli ikväll - närmast hägrar eventuell valpträff med Franz och Snusa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar