onsdag 1 augusti 2012

Pass på!

Tog en liten paus för att rasta och köra markeringar.

Började i äppelhagen där jag kastade enkla markeringar med Chuck-It'en på olika avstånd och platser. Fortsatte till granhagen för samma sak och sedan tillbaka till äppelhagen för ett par dubbelmarkeringar.

Lite knepig vegetation i båda hagarna och svårt med referenser. Oban gjorde ett jättebra jobb, var noggrann och höll sig tight i området, vilket gjorde att han lyckades varje gång utan att ringa överdrivet och bli yvig. Med ett undantag där jag korrigerade när han blev lite stor (vid mer än 10 meter och åt fel håll för jag ville hålla det snävt idag).

Lite sisådär med fotgåendet för det är så himla kul med bollar och Chuck-It, så det traglade vi också.

Avslutade på vatten där han fick ett par enkla markeringar. Kastade ut en dolt för att skicka på linjetag medan han var på väg ut på en markering. När han var inne med markeringen kastade jag en störningsmarkering innan jag skickade på linjetaget. Linjetaget gick perfekt. Väl inne skulle jag skicka på störningsmarkeringen, men när Oban kom ut i rätt område (där den landat) hade den drivit i väg ganska bra så det fick bli en dirigering. Skönt att den lyckades, för det var lite trixigt med ut- och högertecken i kombination! Duktiga hund!

Nu ska vi ladda inför kvällens löptur!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar