tisdag 7 augusti 2012

Träning x 2

Träning hos Takkei på lunchen idag. Nu s k "pilpass" efter tre omgångar av "maxstyrka". Det senare var min melodi, med enkla övningar som marklyft och knäböj med ganska höga vikter, t ex 75 kg i marklyft. Har dock gett mig ordentliga valkar i händerna - och ett blåmärke på bröstbenet.. Dagens pass var lite mer krävande då vi nu kommit till serier av stötar etc. där jag verkligen måste använda rätt teknik för att orka med vikten. Inte riktigt min melodi, då min koordination och motorik lämnar en hel del att önska.. Men som vanligt väldigt jobbigt, så det ger ju något :)

Åkte till Hansta efter jobbet och mötte upp Fia och Bolt för ett träningspass. Vi började med "Lilla Träskaten-övningen" där en rak linje varvas med höger- och vänstertecken. Oban gjorde sin uppgift strålande, med undantag för att han tyvärr kom in med två tennisbollar från den raka linjen. Note to self: lägg områdena så att jag ser hunden i arbete och kan kalla in när han tagit upp en.. Oban byter ju aldrig (peppar-peppar), men har han vittring på flera tar han hem allt han får med..

Avslutade med några dubbelmarkeringar i knepig terräng med sänkor, sluttningar och skuggor. Fick en kvittens på att detta är något vi behöver köra oftare, så när Mattias kommer hem får jag släpa med honom ut i skogen :) Han är på Audi World Cup och seglar fram till nästa måndag, så till dess får vi klara oss själva. Om deras tillvaro går det att läsa här: Aida Racing (fast de är ganska dåliga på att uppdatera nu under pågående VM...)

Nya tennisbollar införskaffade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar