söndag 5 augusti 2012

Möhippa!

Igår 06.20 blev jag kidnappad till min möhippa! Jag var helt oförberedd, då Yvonne Strandberg skickligt hade planerat en hundaktivitet denna lördag redan i april. Verkligen lyckat, då jag var totalt bortkollrad :) Hemma i huset på Munsö hade jag förberett med kläder och bilen var packad med vatten, handduk etc. för en dag med hund i skogen.

Efter intransport till stan inleddes dagen med en härlig frukostbuffé med äggröra, bacon, smoothies, cava etc. (ingen diet den här dagen inte..) på en terass vid vattnet till Bromma. Mysig morgon i lugnt tempo, vilket var väldigt uppskattat!

Vi fortsatte in till Tessinparken där tjejerna hade förberett lekar. Den första på hundtema och den andra med vinprovning och dofttester. Roligt! Sedan serverades en god lunch och mängder med rosé på filtar i solen. Därefter var det dags för dagens prövning. Tack och lov slapp jag fallskärmshoppet som jag bävat för. Detta var inte heller en av mina starka discipliner, men jag behövde inte vara rädd i alla fall: Strip Chair. Som avslutades med ett finalnummer sjuksköterskedräkt... Supertjusigt. Verkligen..!

Snabb dusch och sedan till Skeppargatan för mer bubbel och en ny överraskning genom en makeupartist som gjorde mig i ordning för en kväll på stan. Under tiden serverades olika snittar. Och mer bubbel. Middagen; kronärtskocka med tryffelsmör till förrätt och steak tartar till varmrätt för min del, som intogs på Riche, inleddes med en bricka bubbel och så fortsatte kvällen som avslutades på Clarion Sign. Härlig hotellfrukost och en skön förmiddag avslutade den väldigt lyckade och uppskattade möhippan!

Stort tack till alla som deltog och framförallt till er som skött planering och förberedelser! Det var en oförglömlig dag!

Här ett par bilder från Carinas mobil:

Några bortresta och några som var med under för- och eftermiddag lämnade
tio glada partytjejer till kvällens festligheter på stan!

Pol Roger på Riche

 Inte mycket till hundträning den här helgen således. Nu blir det nya tag både vad gäller hundträning, min egen fysik och diet. Med start imorgon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar