söndag 9 mars 2014

Kul med vän och vatten = vattenkull!




VILKET HÄRLIGT VÄDER!!

Vi hämtade upp Duke och åkte till Järfälla för att gå i naturreservatet, det jag brukar kalla Hansta. Gick på ängar, skogsstigar och bilfria grusvägar i totalt två timmar i det underbara vädret. Skönt för hundarna - och skönt för mig.

Oban njöt i fulla drag av att flänga fritt och bada i allt vatten som erbjöds från diken och sjöar till pölar. På filmen något som kanske är det Oban gillar bäst av allt (förutom skammade fasantuppar på jakt) att bli jagad i vatten. Kan det bli bättre?

Har varit i området flera helger i rad nu och börjar faktiskt fundera på om jag inte ska flytta dit. Förstå vilken lyx att ha milsvida grönområden direkt utanför dörren, istället för att ta bilen för att kunna gå ut med hunden. Tål att tänka på..! Såg en del nyproduktion med gym och spa i föreningen på Hemnet nu när jag kollade vad som fanns i området. Kanske kan vara något.. Tar inte mer än en kvart till och från kontor/hunddagis. Helgtid åtminstone, kanske borde prova en vanlig vardag också.





5 kommentarer:

  1. Nu förstår jag varför "springa det fortaste jag kan i vatten" är det roligaste på joden; det är genetiskt! !

    SvaraRadera
  2. Oj, missade: kram från Snus o Ullis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja - det är nog genetiskt. Utlöser alltid labbefnatt - särskilt i kombination med öppna fält och lågklippta ängar. Hoppas det gick bra på träningen igår! Kram

      Radera
  3. Lidingö har samma förutsättningar! Skogen utanför dörren och snart kommer norra länken då går det rysligt fort till även det på andra sidan stan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet.. Fast det blir längre till kontoret och hunddagis. Annars ligger ön bra till på min lista :)

      Radera