måndag 12 maj 2014

Kompassen - pass 1 - skog

Uppdaterad 23:27. Nu med bilder.

Jag ska skriva om helgen, men det får bli imorgon för nu ikväll fastnade jag med allmänt pysslande i lägenheten efter att hantverkaren var här i fredags. Skönt att det mesta börjar komma på plats, nu återstår duschvägg, handdukstork, trall på balkongen och platsbyggd förvaring.

Hann med ett pass enligt min nya modell (egentligen baserad på min gamla träningsfilosofi som jag anammade efter kurs för Iben, Kennel Batmoor för två år sedan, se tidigare inlägg på bloggen från dessa dagar HÄR och HÄR) och körde "kompassen" i skogen. Riktigt utmanande terräng med stora stenblock, snåriga unggranar och blåbärsris. Vilken härlig skog vi bor bredvid förresten! Den är inte så stor kanske, men den innehåller allt från backar och berg till ett litet vatten.

Mitt syfte med kompassen som övning är att bygga självförtroende och få tillbaka förmågan att jaga självständigt även i änden på ett linjetag. Oban jagar väldigt självständigt på markeringar och sök, men i kombination med dirigering har jag förstört det genom att peta och styra för mycket. Shame on me!! Nu blir det ändring på det!!

Här dagens fyra linjer. Inga självklara gator direkt. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar