söndag 22 februari 2015

Bra träning!!

Välbehövligt med en helg på hemmaplan efter en veckas frånvaro.

Inledde helgen med middag och fredagsmys hos Sanna och kidsen i fredags. På lördagens schema, stod förutom nödvändiga tvätta, städa, återvinning etc., träning med tjejerna.

Då en oaktsam promenad med bollkastning (ja, jag vet - hur dum är jag egentligen?) slitit upp sträckningen igen var Oban ordinerad koppelpromenad av fysioterapeuten på dagis.

Därför gulligt av tjejerna att fundera fram ett upplägg som passade en konvalescent perfekt.

Ett område på ca 40 x 40 meter var ordentligt invittrat och i det höga fjolårsgräset låg nedgrävda, ja, de var verkligen nedgrävda i leran, mini-dummies. Först skulle vi gå i området och lite spaniellikt jobba vid sidan av, för att sedan sätta honom i området och själv backa innan jag lade på söksignal (för att undvika spring och explosivitet på transporter ut och in).

Jag måste säga att jag var väldigt imponerad över näsa, tempo och noggrannhet! Oban borde vara extremt överladdad vid det här laget, men jagade lugnt och metodiskt, vilket gav utdelning. Ena gången var han ute i mer än fem minuter. Ett litet kvartssamtal blev det, men i övrigt var jag väldigt nöjd - och kroppen höll!

Tjejerna med tikarna körde samma övning och sedan fick de några markeringar.

Kvällen spenderades med familjen W på Ballbreaker, där vi hade trevligt - även om bowling inte riktigt är min paradgren så att säga..

Idag står stillsamma promenader och ett försök till närsök på schemat.

Zingo med Oban i bakgrunden

2 kommentarer:

  1. Oban var super duktig! Hur mår han i dag?

    Fint kort ♥
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fint kort på en fin hund! Trasig igen :( Kram

      Radera