måndag 2 februari 2015

I-landsproblem och inredning

Jag förstår att ni är enormt nyfikna på hur det gick med bildboken från Galapagos och hur det blev med löpturen.

Är därför rädd att jag måste göra er besvikna. Vi var inte hemma från träningen (ja, vi tränade faktiskt!) förrän vid 18-tiden och då gjorde jag något så ovanligt som att laga mat (ja, det är ganska ovanligt, därav ett ! även här).

Träningen då? Oban gick först som picking up medan jag kastade markeringar åt småchipparna. Eller små och små, Bean är ju fyra, men skulle bara ha markeringar och gick därför tillsammans med Blake.

Sedan körde vi igenom Coffey, Pejla och Oban på kompassen. Blev väl så där lagom utmanande, trots att Zara tog egna initiativ och lade ut bollar dolt.. :) Men, det blev lite träning och nu har vi åtminstone lite tankar kring upplägg och utmaningar framåt. Det är ju faktiskt dags att ta tag i tillvaron. I mars måste vi vara klara för säsongen. Det är om en månad.

Men, det är om en månad, så i brist på träning delar jag med mig av lite tankar kring inredning.

Den här veckan kommer hantverkaren, äntligen, och färdigställer inbyggnad av vapenskåpet. Nästa projekt blir att byta ut stänkskydd och diskbänk. Nyproduktion betyder ju inte riktigt att materialvalet är det jag själv föredrar och nu är det dags att tänka till.

Har renoverat (nej, det har jag ju inte det förstår ni säkert, men valt material till) köken i de två senaste lägenheterna. Senast var diskbänken i svart granit och stänkskyddet i glas:



Dessförinnan var diskbänken i vit komposit och väggen bara målad. Fruktansvärt opraktiskt faktiskt. Fast ganska snyggt med helvitt.


I nästa kök jag bygger från scratch eller renoverar vill jag ha lantlig stil med gråa luckor, marmorbänk och mässingsdetaljer. Nu är utmaningen att köket är vitt och nytt (Marlbodal) fast inte alls i konstruktion och utseende som jag skulle vilja ha det. Men, det är ett helt nytt kök och det får faktiskt räcka med att byta bänkskiva och diskbänk. Ur ett praktiskt perspektiv vill jag ha en bänkskiva av sten. Men, då vet jag inte alls vilket stänkskydd som passar, för jag tror inte glas passar här. Väljer jag en bänkskiva av trä går det ju att sätta plattor av sten - men, trä är mer ömtåligt för vatten och värme, vilket blir opraktiskt.

Ja, ni hör ju själva. Vilka I-landsproblem. Det är dags att boka upp tillvaron med träningar och tävlingar så att jag inte hinner bekymra mig så mycket.

Fast om ni har några tips får ni gärna dela med er. Gärna länkar till bilder också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar