lördag 3 september 2011

Fredag!

Skriver idag, lördag, men börjar med fredagen.

Jag hade varit på ledarskapskurs på Lidingö i fyra dagar och tyckte det var en bra idé att avsluta veckan med en härlig promenad i de vackra omgivningarna. Bad Mattias att ta med Oban ut, vilket - efter 1,5 timme i bilköer - kanske inte var en särskilt schysst idé. Men tack mitt hjärta, du är underbar.

Vi mötte upp med Cilla och Rasmus vid brukshundsklubben och gick en tur på en dryg timme. "Farbror Rasmus" (5 år) hade fullt upp med att uppfostra ungtuppen (Oban), men de lekte fint och varvade med dopp när tillfälle gavs. Kul för Oban att få en lekkamrat som badar!


På väg från sista stranden sprang Oban i förväg över en kulle och med tanke på att vi varken mött människor eller hundar tidigare, tänkte jag inte på det. Förrän jag själv kom upp på krönet och konstaterade att Oban hade sprungit fram till ett labbegäng som gick över ängen.. Kallade in och han vände, men det gick så där när de samtidigt kallade in sina hundar med pipa från andra hållet, så det slutade med att jag fick springa fram och be om ursäkt. De hade också Searover-hundar (inte helt otippat på Lidingö), men jag var lagom stressad och minns inte namnet.. Det var i allafall bl a en annan Scotty-avkomma.

Skönt att vara hemma efter fyra dagar på kurs! Har längtat efter mina killar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar